Monday 15 April 2013

20.2.2013 TARIKH UJIANKU




aku tak tahu la kenapa? 19.2.2013. aku rasa tak sedap hati jee. kerja oke jee. almaklum la kerja sebagai cashier je pun.
aku kerja hari selasa tu seronok gila happy gilaa laa.
tak macam sebelum sebelum ni. STRESS + NGIRAP + RASA NAK HEMPUK = CUSTOMER YANG PERANGAI MACAM HARAM AJE.

yela. aku faham. mungkin dah tugas aku kerja sebagai cashier kan kena laa layan KERENAH CUSTOMER. yang entah tak hapa hapa la kan.
tapi 19 hari bulan tu aku rasa kerja aku seronok sangat. tenang. rasa macam hari tula yang aku serve customer paling banyak dan paling tak banyak songeh.
aku sepatutnya balik pukul 5 tapi macam mana entah manager baik gilakan. bagi aku overtime.

aku pun tanpa menolak arahan yang diberi. aku semangat la kerja sampai pukul 8 malam. tu pun aku nak overtime lagi tapi manager kata "AIK SEMANGAT KAMU KERJA HARI NI MACAM NAK BERHENTI BESOK JE". *nada gurau*

tapi malam 18.2.2013 tu aku bawak balik banyak makanan. ada macam macam. sampaikan ibu aku tegur. "AMBOI BANG KAU TAK NAK KERJA DAH KE?"
aku diam je. sebab aku dah penat gila time tu.

balik pada hari 19.2.2013.. aku balik pukul 8. malam tu aku tak tahu kenapa. aku ngidam nak makan maggie la. malam tu aku buat sampai 3 bungkus. aku makan puas puas laa. lepas tu main game sampai pukul 12 malam.

BANG BANG BANGUN. LEPAS SOLAT MACAM BIASA LA HANTAR NANA (adik akula)
dengar je tu. aku bangun la. aku bangun mandi. solat. buat ibadah yang lain. macam biasa pukul 6.45 aku gerak laaa.

aku start je motor feberet aku ni macam biasa. aku panaskan enjin tu.
bila adik aku naik je. aku pun baca apa yang patut gerak laa bawak dia pergi ke tempat dia menimba ilmu.
 TIBA TIBA PAAAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKK!!

aduhai. Allah nak bagi aku ujian.

Aku dimasukan ke HTAR.
Kini jalani rawatan.















wajah motor feberet ku apabila dirempuh..

 huhu. nasib baik laa belah kanan jee.

aku bangun dari operate aku bersyukur bangun bangun kaki aku masih ada. nasib baik laa kaki aku tak dipontong. macam mana la perasaan orang yang bangun bangun kaki dah hilang.

ALHAMDULILAH ALLAH. AKU YAKIN NI PENGAMPUNAN DOSA DARI MU. DAN UJIAN MU UNTUKKU TABAH DALAM HIDUPKU~~


No comments:

Post a Comment